Blindman. Блайндмен: інклюзивний проект

Blindman. Блайндмен: інклюзивний проект

Володимир Гавриш, Андрій Беницький
30.08 — 03.09
Відкриття 30.08 о 19:00
Виставка та публічні зустрічі відбудуться у The Naked Room (Київ, вул. Рейтарська, 21)

Організатор проекту: Благодійний фонд «Мистецький Арсенал»
Проект реалізовано за підтримки Український культурний фонд
Куратор проекту: Борис Філоненко
Видавництво: IST Publishing

У рамках виставки відбудуться дві події:
30 серпня о 17:00 — обговорення із запрошеними українськими художниками теми інклюзії у контексті візуальних мистецтв, їх бачення та пропозиції щодо майбутніх художніх напрацювань у цьому напрямку.

3 вересня о 17:00 — обговорення із запрошеними представниками музейних інституцій. Розмова про інтеграцію коміксу «Блайндмен» в освітні та інклюзивні програми музеїв.

Відкриття виставки 30 серпня о 19:00
Вхід вільний

У 2018 році графік Володимир Гавриш і сценарист Андрій Беницький створили короткий комікс про незрячу людину, яка торкається стіни й відчуває коливання звукових хвиль, що йдуть зсередини й розходяться по поверхні. За сюжетом, через тактильний контакт герой сприймає спочатку гармонійні звуки, потім дисгармонійні (коли сусіди по той бік пересувають меблі в помешканні) і зрештою доходить до переживання складного звукового простору, у якому присутні різні типи звуку. Уперше комікс з’явився як конкурсний проект для міжнародного фестивалю коміксів Fumetto 2018 (Люцерн, Швейцарія), з темою року «Enough» (англ. — «Достатньо»). На фестивалі робота Гавриша й Беницького потрапила в короткий список із десяти проектів.

У книжковій версії об’ємне зображення, виконане тисненням на папері, супроводжують поетичні рядки, надруковані шрифтом Брайля. У виставковій — комікс утілено в чотирьох гіпсових рельєфах і вишивці на довгому шматку тканини, що імітує тонкий шар звукових коливань на стіні. Автори зближують матеріал із сюжетом оповіді, адже в просторі експозиції глядач не гортає книгу, а читає записи власною рукою, торкаючись до них на гіпсовій поверхні. Гавриш і Беницький виводять на перший план незрячу людину, від початку створюючи умови для легких і проникливих доторків, майже недоступних людині, яка звикла сприймати світ через зримі зображення й тексти.

У галереї The Naked Room проект отримає нове звучання. Зазвичай, до київської виставки, білі рельєфи коміксу розчинялися серед білих галерейних стін, так само, як текстура зображень і текстів — на папері. Тоді як The Naked Room — не нейтральний простір, кольорові стіни якого мають власну тональність. Так біла поверхня рельєфів і стіни галереї вступатимуть у ще неусвідомлені відношення, як звуки в сюжеті «Блайндмена» — набуваючи більшої мелодійності або ж існуючи в дисонансі.